Att tro

Pylle ( känns det bättre så? ;)) nu kommer det efterlängtade blogginlägget som du har väntat på så länge!

Jag har alltid sagt att jag inte tror på Gud. Jag tror på vetenskapen, det är precis vad jag gör. Jag tror på glödlampan och jag tror på Big Bang. Det är ju VETENSKAPLIGT bevisat att det har hänt. Varje gång jag säger så här så svarar Mr T (han är troende); Jag tror också på vetenskapen och på Big Bang MEN jag tror att det är Gud som har förorsakat allt detta.
Kanske har han rätt och kanske inte. För det är aldrig någon som kommer att veta säkert.
På en punkt går jag däremot emot mig själv. Jag tror att om man tror och hoppas tillräckligt mycket, ja om man är helt övertygad så kommer det man hoppas på att inträffa. Om det är så som jag tror så måste alltså Gud finnas i och med att det är så pass många som tror på Gud. 
 
I förrgår, efter ett ganska långt samtal med Mr T så kom jag tillslut fram till att jag tror på Gud. Vem har sagt vad Gud egentligen är? Vissa tror på att Gud finns i himlen och vissa tror att Gud finns överallt, även inom oss. Det finns inget rätt eller fel. Jag tror att Gud var en röst i Jesus huvud. Det låter hemskt, men jag tror på vetenskapen och vilken annan förklaring finns? Jesus måste ha haft psykiska problem. Jag tänker som så att det förmodligen var en väldigt bra störning som Jesus hade. Aldrig har så många människor varit enade som under religioner. 

Så JA, Jesus är fantastisk. Även om allt som sagts kanske inte är sant så har han skapat mirakel. Oavsett om det var att gå på vattnet eller ena miljoner människor. Han har levt och bestått av kött och blod som vilken annan människa som helst, men Jesus var unik. Det finns det inga tvivel om hos mig.  

Jag tror på Vetenskapen, den är helig för mig, innerst inne så tror jag även på Gud för allt han har gjort oavsett om han finns eller inte. Jag har bara min uppfattning om vad Gud är för något!

( Dessutom har jag även åsikter i huruvida Gud är en kvinna eller man med, men dom får jag ta upp en annan dag)

Jag vill bara lägga till att jag TROR jag VET INTE!


Kommentarer
Postat av: Miss S (Pylle)

Jag gillar Miss S mer ;P Pylle låter inge bra tycker jag.. hehe kräsen?

2009-04-16 @ 00:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0