Lediga fredag

Det finns ett program på tv som jag aldrig någonsin har klarat av att låta bli att grina när jag ser det. Jag har en tendens av att gråta framför tv:n när det tillexempel är förlossningar, skrattar dom eller klappar händer på tv:n så kan jag komma på mig själv med att göra samma sak. Men det här programmet är speciellt, jag kan gråta åt  vad som helst som händer i det. Jag pratar om Extreme Home Makeover. När dom skrattar då grinar jag när dom gråter då grinar jag. Det är som att det är någon slags grinmagi över hela programmet. Satt nyss och kikade på ett avsnitt där en amerikansk militär ensam uppfostrar 4 barn och han har dessutom förlorat ena benet då en hemmagjord bomb exploderade då han var i tjänst i Irak. Han var en av dom som överlevde och dom byggde världens finaste hus till honom och hans barn och dessutom var marinkåren där och hjälpte till med att bland annat resa amerikanska flaggan. Tårarna sprutade från mina ögon!

Jag vet inte riktigt varför jag blir så berörd. Jag är i alla fall tacksam över mitt hus även fast det ofta är väldigt stökigt här!

Nu MÅSTE jag skriva The Gender Gap till engelskan! Matte The bartender, du har nog rätt om måsten i alla fall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0