Norge inlägget!!

Det var egentligen meningen att jag skulle jobba idag, men eftersom att det stormar ute så blev jag ledig. Ganska skönt men lite trökigt att jag hade gjort mig i ordning för att åka i väg och jobba och dessutom gått upp rätt tidigt och sen blir det ingenting!
 
Hur som helst så tänkte jag skriva om Norge resan nu när jag har tid.

Dag 1: Tidigt på morgonen lämnar vi stugan för att åka in i Norge via Funäsdalen. Väl innne i Norge så åkte vi tvärs igenom hela landet för att komma ut mot kusten, vi stannade på en jätte mysig camping och sov över där.
Dag 2: Det som inte får hända när man är på en bilsemester händer, bilen går sönder. Där står vi, på ett berg, i en kurva, med en trasig bil. Tack Gud för SAAB assistans, vi ringde hem till Sverige och därifrån fixade dom så att någon kom och hämtade oss och bilen och forslade oss till en bilmekaniker. Innan bilbärgaren kom så kommer det en buss full med tyskar. Vi står som sagt i en kurva, men så klart på rätt sida om vägen. Men den tyske chaffisen, han kunde inte köra buss. Han blev HELT tokig och tvingade ut några passagerare för att putta bort våran bil. Eftersom att vi stog på rätt sida om vägen så kan man ju undra; tänk om vi inte hade stått där utan att bussen i stället hade fått möte. Hur hade dom gjort då? Skjutit den som körde och putta ner deras bil för stupet, bara för att dom skulle komma förbi? Dumma idioter!!!!!!
Hur som helst, allt detta hände på en fredag, så vi fastnade på en campingen igen. Dessutom så visste vi inte fall vi skulle få tillbaka bilen på lördagen eller på måndagen. Vi hade tur som fick tillbaka den på lördagen!
Dag 3 Lördag, dagen börjar med att vi sitter på terassen där vi bodde och väntade på om vi skulle få bilen eller inte! Det fick vi och under hela lördagen körde vi igenom hela landet och tvärs över tillbaka till Sverige, vi satt i bilen HELA dagen! Väl hemma i Sverige så tog vi in på ytterligare en camping och slocknade på en gång!
Dag 4 Söndag, tidigt, tidigt åkte vi mot Göteborg för att ha en heldag på Liseberg! Myspys! Åkte alla karuseller och vissa var riktigt roliga!
Dagv 5 Ullared och shopping! För mycket pengar försvann, men jag fick äntligen min spikmatta!

Ska även lägga upp bilder sen när jag har tid, jag har lärt mig hur man gör nu ! (;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0