Vem är jag?

Jag är hon som biter ihop, hon som bryter ihop och hon som många gånger önskar att bara få gömma sig under täcket och aldrig mer komma fram igen.
Jag är hon som går igenom men aldrig riktigt kommer över.
Jag är hon som kämpar för det hon vill ha, men jag är även hon som förlorar.
Jag ger aldrig upp, men ibland önskar jag att jag bara kunde orka kasta in handduken och inse att det är inte fel att misslyckas.
Jag är hon med hjärna, men som ändå inte kan förstå så simpla saker i livet.
Jag är mig själv, men det räcker inte alltid, så vem ska jag vara för att duga? Alltså inte duga för alla andra, utan duga för mig själv.
Jag är hon som tror att hon har koll på allt här i världen, på vad jag vill och hur jag ska komma dit, men jag vaknar snabbt upp i nästa sekund och inser att jag inte har en aning om vem jag är.
Jag är hon som vill så mycket men som kan så lite, jag är hon, ja jag är den där tjejer som kommer att kämpa hur mycket som helst, men jag kommer aldrig ändå att duga. Inte i mina egna ögon.
Jag är hon som tror att jag är stark ensam, även fast jag vet att jag är så svag som jag bara kan bli ensam.
Jag är tjejen som aldrig ger upp, även fast jag borde ha gjort det för länge sen.

Fan, vem i helvete är jag? Jag tappade bort mig själv, för så otroligt länge sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0