Gårdagen

Började med att vi åkte hem till Mr D där det var fest, det var trevligt. Jag hade trevligt sällskap med mig med, Mrs J och Miss M. Allt gick bra och vi hade kul ända  tills vi skulle åka hem. Min mamma hade nämligen ringt och sagt att klockan skulle ställas fram vid 12 så det gjorde vi. Så när våra klockor stod på 5 över ett så sa vi till Mr D att vi skulle gå kvart över för att hinna till bussen. Då säger han att bussen kommer att gå kvart över därifrån om den går halv från resecentrum. Kul, vi kastade på oss jackorna och alla tre sprang i pumps. I snöblask. När vi kom fram till busshållsplatsen så står det att bussen går därifrån 23 minuter över 1. Vi hade alltså sprungit helt i onödan. Vi sitter där och väntar och bussen kommer aldrig, då ringer jag till Mrs MZ och frågar vad klockan är, hon säger att klockan är 00.30 och att klockan inte ställs om först 3. Vi ville inte gå tillbaka till festen för att det skulle bli pinsamt så vi satt i en hel timme och väntade på bussen! Vi stoppade dessutom en taxi för att kolla vad det skulle kosta att åka hem, 430 kr. Det är fan ett rån. 
Gissa om mamma var favorit personen när vi hade suttit i en timme med bara jacka, tights och pumps utomhus! Inte direkt!

Vi hade det kul i alla fall!

Mr T kom och sov hos mig och när vi vaknade tog vi det bara lugnt ett tag sen åkte jag till Farmor och han gick hem!
Måste säga att jag redan längtar till nästa helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0