Biologi B

För tillfället läser jag en kurs som heter Biologi B. Läste Biolgi A hela förra terminen fram till förra perioden.  Nu har vi alltså börjat med Biologi B och vi har samma lärare som förr. Till saken, idag under våran biologi lektion så diskuterade vi aborter och våran lärare pratade om forstrets utveckling i magen. Som alla kanske vet så får man inte göra abort efter vecka 12 om man inte rådgör med en läkare innan. Jag och mina tjejkompisar brukar ofta sitta och prata om vi skulle behålla barnet eller om vi skulle göra abort om vi ställdes inför det valet nu. Vilken person som helst förstår ju att aborter är ett ganska känsligt ämne bland elever i tvåan, då praktiskt taget vem som helst kan ha genomfört en abort. Våran lärare, han förstår inte det. Då han skulle beskriva hur det var att göra en abort i v. 5 beskrev han det som att aborter inte är något värre än att fiska upp en aborre och bryta nacken av denoch det skulle vi relatera aborter till!
Jag och Miss M började i alla fall att skratta så att vi nästan dog, bryta nacken av en fisk och göra en abort tycker inte vi riktigt är samma sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0