Vad är egentligen Kärlek?

Idag när jag pluggade Biologi B så kom jag fram till att kärlek finns inte, utan kärlek är bara impulser i det lilmbiska systemet i hjärnan. Det här med att "jag älskar dig av hela mitt hjärta", borde i stället heta "Jag älskar dig av hela mitt limbiska system", visst låter det romantiskt? Men det är faktiskt så, vi har ett hjärta, men hjärtats enda funktion är att pumpa blod runt i kroppen för att försörja olika delar med syre och göra sig av med olika slaggprodukter.  Alltså finns det heller ingenting som heter "ett brustet hjärta", utan det är bara nya impulser som känner sorg och smärta. Och det här med att "om hjärtat säger till så får hjärnan säga vad den vill" det är inte sant det heller, det är hjärnan som ställer till med kärlek och därför borde även hjärnan kunna göra det bra igen sen när kärleken gör ont.
Och ja, kärlek, dom impulserna vi har, dom gör ont, så jävla ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0