Adoption,.

På en arbetsplats som min på furuvik så träffar man på många olika typer av familjer. Det kan vara ensamstående föräldrar, en familj med massor av barn eller familjer med bara ett barn, och så vidare och så vidare. Det finns verkligen otroligt många "typer" av familjer. Men det finns en slags familj, som jag inte kan låta bli att lägga märke till, och det är familjer med adopterade barn. Jag blir varm inombords när jag ser ett par med adopterade barn. Hur fantastiskt är det egentiligen inte att om man inte kan få biologiska barn, eller om man helt enkelt inte vill ha biologiska barn, att man då kan välja att ta en barn ur en ostabil och kanske renutav farlig miljö för att låta det barnet växa upp i en trygg och stabil miljö, där möjligheterna för barnets framtid är så otroligt många fler än vad de hade varit i deras "ursprungsland".  Och hur fantastiskt är det inte att ett par väljer att ta till sig ett barn som är född av andra föräldrar i ett främmande land, och älska det barnet villkorslöst? Jag tycker att det är helt otroligt. 
 
Jag skulle verkligen kunna tänka mig att adoptera, men jag vill även ha biologiska barn.


Nu ska vi ha ett litet kräftkalas här hemma,.


Kommentarer
Postat av: jones

2010-08-22 @ 22:39:02
Postat av: jones

Va skönt då slapp du åka dit idag då! :)

Har du lämnat in dina kläder föresten? :)

2010-08-22 @ 22:39:55
URL: http://matildajones.blogg.se/
Postat av: Elene:)

Jätte fin blogg:)



Besök gärna min blogg:)<3



Kramar

2010-08-22 @ 22:58:52
URL: http://theelene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0