Dag 1- Om mig

Då var det äntligen dags för inlägg nummer 1: Om mig. Jag antar att det flesta dom kikar in här vet det mesta om mig men då får ni helt enkelt läsa igen! Eftersom att jag skriver från mobilen så kan jag tyvärr inte lägga upp några foton men det ska väl inte göra så mycket!

Den 30 juli 1991 föddes jag till världen. Jag fick namnet, döptes dock aldrig, Emma Kristina Persson. Det var otroligt nära att jag fick heta Hjördis. Tack och lov sade min bror nej till det. Namnet Kristina fick jag ärva av både min mormor och farmor som även har detta namn som mellannamn.

Som liten grundskolan fick jag ofta höra att jag skulle bli nästa Astrid Lindgren och jag hade en enorm fantasi. Alla dessa positiva kommentarer som jag fick under grundskolan har förmodligen bidragit till min enorma motivation och lust över skolan. I våras gick jag tod jag studenten från teknikprogrammet med inriktningen vetenskap med toppbetyg och jag har lyckats få till mig hela 4 stycken stipendium!

Jag har genomgått 4 stora kriser under mitt liv. Den första kom i och med att min farfar dog 2001. Vi var som en länk jag och farfar och det var svårt som tioåring att lära sig att han inte skulle komma tillbaka. 2006 kom nästa kris i och med att min äldre bror fick ett flertal hjärnblödningarna som konsekvens av ett krogbråk. Hösten 2008 kom ytterligare en kris där jag frågasatte otroligt mycket i mitt liv och förlorade en hel del vänner men samtidigt vann ett fåtal som hjälpte mig ur. Just nu genomgår jag den sista, att lära mig leva utan farmor som gick bort på samma dag som farfar. Farmor var, eller är, min bästa vän och saknaden är obeskrivlig.

Jag har haft en otroligt bra uppväxt men världens bästa familj och jag har även haft turen att träffa världens finaste människor men dom nämns i senare inlägg!

Om jag skulle säga var jag tycker bäst om med mig själv som avslut så gillar jag min envisa sida och min rättvisa sida. Jag vet även att jag är en person som man kan lita på och jag har ett stort hjärta. Jag tycker även att jag är en stark människa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0