Den största studentpresenten,.

Folk frågar mig vad jag önskar mig i studentpresent. Jag svarar varenda gång att jag inte vet vad jag önskar mig men att euro är en bra idé eftersom att jag åker till spanien nästa vecka.

Det finns en enda sak jag önskar mig till studenten, en sak som är omöjlig att få, som jag inte kan säga när folk frågar. Jag önskar att farfar kunde komma tillbaka till oss för en enda dag och se mig ta studenten. Det är det enda jag önskar. Att farfar kan krama om mig och säga att jag har varit så duktig, att farfar får träffa alla som har kommit in i mitt liv sen han försvann. Att alla som har kommit in i mitt liv får träffa honom.  

Det var länge sen du dog farfar, snart 9 år. Ändå sitter jag just nu och gråter för att du inte finns här. jag är egentligen inte ledsen, men jag saknar dig så oerhört mycket. Och jag kommer att sakna dig varenda dag resten av mitt liv tills vi ses igen. jag kommer alltid att sakna dig lite extra tillexempel när jag får barn, när jag gifter mig och så vidare. Det betyder hela världen för mig att alla som kommer på min student kommer, men jag hade verkligen velat ha dig här på fredag.  Jag hoppas att du kommer fast än att jag inte kan se dig eller prata med dig.

Jag hoppas att du såg mig och Tavo på balen, farfar. Och att du såg alla mina andra kompisar, för vi var verkligen jättefina.

jag vet att vi kommer att ses igen, men det känns som en oändlighet dit.

Det enda jag önskar är att du ser mig springa ut på fredag, att du finns där, så att jag och farmor kan känna att du finns kvar.

jag har blivit så stor sedan du dog. jag har träffat människor som betyder otroligt mycket för mig och som jag skulle göra vad som helst för att du skulle få träffa, jag vet att du skulle tycka jätte mycket om dom.

Jag älskar dig farfar, och det kommer jag alltid att göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0