STUDENT 2010!

En utav de bästa dagarna i mitt liv. Så stort, helt enorm. Tack till alla er som kom och gratulerade och gav presenter och gjorde studenten till en riktig kanon dag!

Dagen började klockan 06.00 efter 3 timmars sömn. Fixade mig i ordning och så skjutsade pappa ned mig till Ballongskogen för Skumpafrukost. Otroligt ful bild eftersom att jag ser ut som en pinne,.



Efter skumpan så begav vi oss till Teatern för att ta kort. Stog där och väntade ett bra tag innan någon utbrast att där står vår klass och tar kort. Skyndade oss dit, då visade det sig att kortet var redan taget men fotografen ställde upp på att ta ett till när alla var med!

Marie skjutsade upp oss till skolan, snabbt in på blomsterbutiken och ICA för att köpa present till vår mentor Cleas, det blev en fin bukett och 18 trisslotter, inte dåligt!

Sedan minglade vi med Teknikprogrammet och därefter, klockan 11.00 begav vi oss till Aulan, en sista gång! I Aulan var det fullt ös, alla skrek, visslade och det var en sådan grym stämning! Jag fick ta emot två stipendium.

Därefter åt vi studentmiddag och fick betygen. Det gick bra!

Och nu, the big moment, utsparken!





Direkt efter utsparken landade jag i Matildas och Tavos armar. Och där kom de första tårarna, när jag fick bli mottagen av två av de personer som betyder mest i mitt liv!



Sedan gick vi parad, har tyvärr inga bilder därifrån än men det kommer!

Åkte hem och landade en stund och sedan började folket att trilla in en efter en! Först var gudsonen och hans familj:



Mat i stora lass och flera presenter fick vi efter lite bus. Jag fick:

  • 3900 kr
  • Berlock
  • Armband
  • Släktklenod: Guldarband från min farmors mamma som sedan ska gå i arv till mina barnbarn
  • Halsband
  • Marilyn tavla
  • Servetter
  • En sådan sak som man gör varma mackor i
  • Vinglas
  • Biobiljetter
  • Glass-skålar
  • Kokbok
  • Presentkort
  • Resa till Stockholm

Och sedan kommer jag inte ihåg om det var något mer, fick så himla mycket fina saker och vart nöjd med ALLT. Speciellt min Marilyn-tavla som var i 3d, den var underbar! Fick även massor av blommor och godsedjur att hänga runt halsen. Kunde knappt gå rakt på paraden. Har ännu inte fått någonting av mamma och pappa men jag vet att jag kommer att få en hel del pengar som ska gå till min lägenhet.

På kvällen åkte vi flak och sedan åkte jag hem. Skippade krogen och fick skjuts hem av Marie, i bilen kom tårarna för andra gången: Vilka underbara vänner och vilken underbar släkt jag har!

Tack återigen, för att jag fick den bästa stundenten som man kan tänka sig. Det kunde inte bli bättre helt enkelt!

En underbar dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0