I belive,.

Jag gick in och såg att Jones gar skrivit om resan och jag kan ju inte vara sämre jag heller. Det kommer någonting under dagen. Just nu har jag någonting annat viktigt att skriva om.

Nu får Sanna och Jessica hjärnblödningar, och jag vet att ni läser och jag vet hur trökigt det här ämnet är för er, men nu ska vi prata politik.

Från att vara helt hundra procent säker på att läkarutbildningen är det enda rätta så har jag ändrat mig lite grand. I och med att det är val så har jag börjat fundera på om jag ska ge mig in i politiken. Jag har ju en massa saker som jag tycker, jag är rätt envis, eller okej, jävligt envis och jag är duktig på att prata inför folk. Jag är alltså väldigt sugen på juridik/åklagare/politiker. Jag vet att man kan gå juridik-vägen in i politiken och jag har under en längre tid funderat på juridik, antingen i stockholm eller på harvard i USA. Jag skulle vilja arbeta med hedersrelaterat våld och/eller våld över huvudtaget. Jag tror faktiskt att juridik skulle passa mig väldigt bra.

Hur som haver, politik. Det är otroligt viktigt att man röstar. För mig är det en självklarhet att man röstar så att man kan vara med och påverka. Vi har demokrati här i Sverige för att man ska kunna påverka. Och om ni inte röstar då lägger ni på ett sätt en röst på Sverigedemokraterna. Vilken jävla katastrof det skulle vara om dom fick komma in i riksdagen. Jag älskar Mona Sahlins uttalande kring Sverigedemokraterna, hon sa ungefär: Vi ska aldrig på något sätt, någonstans släppa in Sverige demokraterna i politiken.

Om jag fortsätter att skriva om det här så kommer detta inlägg att bli en hel bok. Därför ger jag mig innan jag börjar med det.

Oavsett om jag blir läkare, åklagare eller politiker, så ska jag förändra världen. Och om jag inte kan förändra hela världen, så ska jag åtminstone förändra världen för många människor. Det kan jag lova er!



Jag kan vara precis vad jag vill, jag har hela världen framför mina fötter,.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0