Dag 6: Min dag

06.30 för att vara exakt vakande jag av att en viss liten hund borrade in sina klor i min rygg. Jag sa vände mig om, gosade lite och sedan försökte jag tvinga henne att somna om för att det är inte mänskligt att gå upp halv sju en söndag. Tydligen höll hon inte med mig utan hon låg och gnällde i en och en halv timme tills jag gav upp. Ut på en prommis för att sedan äta frukost. Det fick bli tunnbröd och eftersom att en viss liten hund tigger som satan så fick hon självklart en liten bit, som hon snabbt spydde upp på kökssoffan!  Godmorgon Emma Persson!

Ungefär runt nio åkte jag till kliniken för att städa. Efter städningen snabbt in på apoteket för att stå i kö i evigheter. Körde sedan mot ICA där jag köpte turkosa bajspåsar, geléhjärtan och en milkshake. Hem, ut med hunden igen, och sedan morgonmys med Big Bang i sängen! Klippa klor på hund och kanin. Gick bra förutom att kaninfisen började att blöda och jag fick panik, städade även kaninlådan så att hon fick lite rent och fint. Lite mer Big Bang i sängen, lunch och sedan bil mot tågstation för att åka tåg mot uppsala för att ta bussen mot västerås som jag sitter på nu.

Nu ska jag sitta på bussen i cirka en timme till. Sedan ska jag möta upp Sophie på tåget mot Örebro. Buss till mitt crib, äta någonting, duscha och vid elva ska Julia ringa mig :)

Jag längtar redan till nästa helg för att då får jag komma hem, och hemmet är där hjärtat är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0