Dag 7: Min bästa vän

Jag har ingen bästa vän. Jag har många bästa vänner. Ingen är bättre än någon annan för att alla helt enkelt är bäst. Mina bästa vänner är personer jag aldrig skulle byta ut mot någonting annat i hela världen. Jag skulle hellre leva på gatan än att leva utan mina bästa vänner. De har alla betytt otroligt mycket i mitt liv, de har format mig till den jag är idag. Det är personer som alltid har funnits där och alltid kommer att finnas. Det är personer som jag alltid kommer att finnas för, som jag skulle gå i döden för.

Jag tänker nämna några saker om mina bästa vänner bara för att ni ska ha en pytteliten susning om vad ni betyder för mig. Jag skriver er i ordning som jag lärde känna er. 

Marie, den av mina bästa vänner som jag har känt längst. Jag vet inte riktigt när vi lärde känna varandra men jag var åtminstone väldigt liten, yngre än ett år första gången vi träffades.  Marie har den egenskapen att hon kan se rakt igenom mig och vi är så otroligt lika varandra i personlighet och till sättet. När Marie säger att hon förstår mig, då vet jag att hon gör det! Den mest stöttande meningen jag har hört från någon i hela mitt liv kommer från Marie. Det var när hon sa :"Jag kommer inte alltid förstå hur du tänker, och jag kommer att tycka att vissa av de val du gör är idiotiska. Men oavsett hur dumma jag tycker att dina val är, så kommer jag alltid stå bakom dig i vartenda val du gör."

Matilda. Matilda och jag träffades genom att vi bodde 3 dörrar ifrån varandra när vi var små. Mitt starkaste minne från våran uppväxt är från snökaoset i Gävle när Matilda kommer och knackar på våran dörr 8 på morgonen en lördag i alldeles för stora gummistövlar bara för att berätta att det hade snöat. Matilda är som en lillasyster för mig, en person som jag vet alltid kommer att finnas där. Oavsett vilket avstånd det än är mellan oss.

Jessica, är den enda person som jag kan kalla bästis. Vi har gått igenom helvete och himmel med varandra. När jag hade min första livkris, när min farfar dog, var det Jessica som höll mig i handen och sa att allt skullle bli bra. När Mattias blev sjuk var Jessica där. När det verkligen gäller, i livets mest kniviga situationer har Jessica alltid funnits där. Och anledning till att Jessica är min enda bästis är helt enkelt för att vi har gått igenom hela livet tillsammans, från dagis, sexårs, låg/mellan/hög stadie, gymnasiet till nu så har vi alltid haft varandra. Hon är min barndom helt enkel. Även fast vi i många frågor är som natt och dag, så kommer vi alltid att ha varandras hjärtan. Jessica är den person jag ringer när jag har problem, för att hon är den enda som alltid tror att allting löser sig.

Maria, min gudsons mamma. Det finns människor som ställer upp för sina nära och kära. Sedan finns det även människor som ställer upp för helt främmande personer, en av dessa människor heter Maria. Du har räddat hela min familj utan att du ens förstår det. Maria är som min storasyster men samtidigt bästa vän. Finns alltid där, en vuxen person som jag kan berätta allt för utan att förfina det på något sätt.Det finns änglar, och du är en av dom! 

Mr T, behöver jag säga nå mer? Den enda personen som vet allt om mig och som kan läsa mig som en bok.

Sanna. Ja, herregud. Vart kom du ifrån? Om det finns högre makter så kan jag i alla fall säga att dom hade gett sig faan på att vi skulle träffas. Och om jag är glad för att dom hade gett sig fan på det. Sanna är den som alltid finns där och när man behöver svar då ska man ringa till henne. Hon är nämligen alltid ärlig. Sanna har aldrig någonsin sagt till mig vad jag vill höra utan hon har sagt sanningen. Jag kan lätt påstå att Sanna är den som har dragit upp mig ur mitt bottenlösa hål många gånger. DREAMTEAM!

Julia, lärde jag känna i somras på Furuvik där vi båda jobbar. Det som är bäst med Julia är att hon skulle aldrig någonsin döma mig. Hon är den personen som istället för att säga "Det där var jävligt dumt gjort" så skulle hon säga "Gjort är gjort. Nu går vi vidare". Jag har aldrig träffat en person som jag verkligen har "klickat" med tills jag träffade Julia. På mindre än 24 timmar visste vi i princip allt om varandra.





You raise me up to more than I can be

Kommentarer
Postat av: jessica

Underbar de är du <3

2011-03-01 @ 10:31:30
Postat av: Sanna

Åå får ju tårar i ögonen! Kan inte beskriva hur tacksam jag är att få ha dig i mitt liv! Och du har oxå dragit upp mig från mörkret när det har fallit på. DREAMTEAM! Nu, då och FÖRALLTID! <3

2011-03-06 @ 16:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0