Mitt crib,.

Har precis landat i mitt crib i Örebro efter en underbar helg hemma! Resan hit var dock lite rolig. I Gävle hoppade jag och Anna på tåget till Uppsala. Allt gick super bra där. Sedan ska vi kliva på bussen till Enköping och där har vi sådant flyt att vi hinner scanna våra kort med minsta marginalen på cirka en minut. När man åker med Upptåget scannar man kortet och då har man 90 minuter på sig att scanna kortet igen för att annars dras en till resa. Det handlar om 15 kronor så det är ju inte världens undergång, men det är ändå bra att klara sig på "en resa".

När vi kommer fram till Enköping har vi cirka 48 minuter tills tåget ska gå till Örebro. Och Enköping, det är verkligen staden som Gud glömde bort, eller kanske rent utav sket i. Tågstationen har två spår, alltså en perrong. Väntsalen är  öppen till 18,00 på kvällarna. Kommer man efter 18,00 får man sitta i totalt mörker inne i väntsalen. Inte nog med att det är mörkt som satan så kommer det in massa konstiga människor. Det satt en man inne när vi kom, sedan kom en till och så började dom att tjaffsa om pengar och det ena med det andra. Precis när vi ska gå så kommer det in en kille som pratar med sig själv.
Väl i Örebro skyndar vi oss av tåget för att hinna till bussen. Vi ser 1:an som går mellan Lundby och universitetet. Vi ska kliva av vid universitetet. Vi springer mot ettan och hinner precis på den. Bussen kör i väg och jag inser rätt snabbt att bussen åker inte mot universitetet utan mot Lundby som ligger i totalt andra änden av stan än vad vi bor. Då var det bara att hoppa av och vänta på nästa buss!
Men nu är jag i mitt crib! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0