Livet är fantastiskt,.

Jag är inne i en period där livet är helt underbart. Jag har underbara människor runt omkring mig som jag verkligen bryr mig om, jag har en familj som är helt fantastisk och jag har min älskade hund. Det kan faktiskt inte bli bättre.

Jag kan nog, utan tvekan, påstå att året som har varit har varit det värsta någonsin. Jag har levt i en känslomässig bergochdalbana, där jag ena dagen har mått bra och nästa dag varit ett rent psykfall. Jag trodde faktiskt att den här sommaren skulle bli den värsta i mitt liv. Jag var nästintill stensäker på det. Snart är sommaren slut, och jag kan inte påstå att den här sommaren har varit den bästa i mitt liv, men den har varit någonting speciellt. Jag har insett olika saker som har ändrat min världsbild helt. Jag har nog ändrat hela min syn på livet under den här sommaren.

Jag har precis gått igenom det värsta året av mitt liv men, just nu, är jag tusen gånger starkare än vad jag någonsin har varit. Jag har förstått att den viktigaste personen i mitt liv, är just mig. Jag är viktigast. Det viktigaste för mig är att jag ska göra mig själv nöjd. Mitt liv handlar inte om någon annan än om mig. Därför ska jag börja leva för mig själv. Göra saker som jag tycker om, umgås med människor som ger mig någonting, som jag trivs med. Varenda sak jag gör, ska jag göra för min egen skull, för att jag vill det.

Jag är värd det här. Jag är värd att sätta mig själv i första hand, få min egna fulla uppmärksamhet. Och framförallt, jag är värd att vara mig själv. Att vara Emma.

För första gången i mitt liv, skiter jag i vad andra tycker. Det är färdigsnackat nu. Eller det kommer det nog aldrig att bli, men ingenting någon säger kommer att komma åt mig. Det är mitt liv, mina val och framförallt mina konsekvenser.

Tusen gånger starkare? Nej, jag skulle påstå att jag är världens starkaste. Ditt liv är vad du gör det till, och jag planerar att göra mitt liv fantastiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0