Dag 8: Ett ögonblick

Den 27 december 2010 är en dag jag aldrig kommer att glömma. Det var dagen jag fick bekräftat vad jag skulle göra med resten av mitt liv.

När jag vaknade på morgonen gick jag in på studera.nu för att se om det andra antagningsnbeskedet hade kommit. Det hade det, men jag vågade inte riktigt titta så jag talade om för mig själv att jag inte fick ha några höga förhoppningar och att jag skulle vänta med att titta ett litet tag. Vid 11 väckte jag T, då kunde jag inte hålla mig längre. Så jag öppnade och scrollade ner och där stod det: Läkarprogrammet Örebro universitet ANTAGEN! Sen sprang jag ut till köket där mamma kokade kaffe och skrek: JAG SKA BLI LÄKARE I ÖREBRO! Och så kom alla i familjen springade till köket. Jag grinade för att jag hade kommit in och mamma grinade för att jag skulle flytta! Det var ett ögonblick jag aldrig glömmer!

Och här kommer en alldeles färsk bild på mig. Jag sitter i läkarprogrammets lokaler, i mitt basgruppsrum och ska börja plugga till vår första tenta! Lite suddig bild men den får duga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0