Dag 9: Platser jag har besökt.

Förutom otaliga roadtrips inom Sverige har jag även åkt på en roadtrip genom Danmark ner till Tyskland och en genom Norge. Dock räknar jag inte dessa som utlandssemestrar för att det känns som att det krävs en flygresa för att man verkligen ska "åka utomlands".

Min första riktiga utlandssemester påbörjades den 31 Juli 1998 och det var med familjen. Jag kommer ihåg datumet så himla väl eftersom att jag fyller år den 30 Juli och jag var så otroligt spänd hela min födelsedag för att jag visste att vi skulle åka dagen efter. Vi åkte till Kreta, Grekland

2006 åkte vi till Frankrike för att fira mammas och pappas kompisars gemensamma 50-årsdag. Vi landade i Girona i Spanien och sedan åkte vi över gränsen till Frankrike och där bodde vi i en pytteliten och jätte mysig by uppe i bergen.

2008 åkte jag, mamma, Gustav, Kattarina och Jessica till Kreta igen. Denna gång var vi på ett annat ställe bara.

2009 var jag till Alanya, Turkiet med mina tjejer! Och det var min första resa utan familjen.

2010 åkte jag runt som en hottentott. Först, i april, åkte jag och Matilda till London. London är förövrigt min absoluta favoritplats på hela jorden. Det måste utan tvekan vara världens bästa stad och dit kommer jag att åka tillbaka tusen gånger! I början av juni åkte jag med T:s familj i 3 veckor till Torre Vieja i Spanien. Den resan är utan tvekan den bästa resan jag har gjort! I september åkte jag och Jones till Rhodos på en riktig pansionärsresa, och våra ballkongkvällar kommer jag aldrig att glömma!

Mitt drömresemål är Aruba och så fort jag har pengar ska jag åka dit. Sedan vill jag även åka till Miami, Kuba, Mexico, Kina och så vill jag åka på safari i Afrika. Dessa resor är någonting jag ska göra innan jag dör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0